MN Vastgoedcommunicatie

De impact van data dankzij digitale marketing

Impact van data binnen digitale marketing

Data. Een begrip waar geen enkele organisatie meer omheen kan, maar wat is het nou precies? En welke invloed heeft data binnen de wereld van digitale marketing? Wij leggen graag uit wat er met de term data bedoeld wordt, welke waarde data aan digitale marketing toevoegt en op welke wijze. Ontdek in dit artikel de impact van data binnen de vastgoedbranche! 

Wat verstaan we precies onder data?

Data zijn allerlei gegevens die bestaan uit bits en bytes in de vorm van nullen en enen. Deze worden door een computer omgezet naar woorden, symbolen, getallen en tekens. Data ontstaat vooral door menselijke handelingen binnen digitale platformen, zoals websites, social media kanalen en contactformulieren.

Een goed geïntegreerde website zorgt voor waardevolle inzichten

Voor vastgoedbedrijven is een goed geïntrigeerde website essentieel om een digitale marketingstrategie te bepalen. Een website biedt enorm veel kansen wanneer we het hebben over de impact van data. Alleen al als je kijkt naar de hoeveelheid data die een website kan vergaren, kunnen we bepaalde vraagstukken gemakkelijker stellen. 

Waar komen mijn bezoekers vandaan? Met welk device bezoeken zij de website? Wat is de gemiddelde sessieduur? En welke vastgoedobjecten worden er het meest bekeken? Deze vraagstukken stellen jouw organisatie in staat om gerichter te sturen, zodat je jouw klanten nóg beter met digitale marketing kunt bereiken.

Dit realiseren we door onder meer Google AnalyticsKeywordHero en UberSuggest van marketeer Neil Patel op de website te integreren. Deze essentiële tools dragen bij om inzichtelijke informatie over het zoek- en surfgedrag van jouw bezoekers te verkrijgen en naar aanleiding hiervan strategieën bij te sturen.

Datagedreven inzichten vanuit social media

Naast een website bieden social media kanalen veel inzichten vanuit de data die uit deze kanalen voortvloeien. Denk maar aan LinkedIn, Instagram, Facebook en YouTube. Dat zijn op dit moment de populairste social media kanalen in Nederland. Elk social media platform heeft haar eigen charmes en functionaliteiten.

Het is van groot belang dat jouw organisatie zich focust op de social media kanalen die voor jouw klanten van toepassing zijn. Maak daar dus gebruik van, want social media is een toegankelijk en goedkoop aanspreekpunt om een band met jouw volgers en dus (potentiële) klanten op te bouwen. Dit alles in een combinatie met consistentie en een uitgestippelde branding, waardoor zij zich met jouw organisatie kunnen en willen identificeren. 

Nog iets wat de zojuist genoemde social media platformen in gemeen hebben, is de mogelijkheid om te adverteren. Doordat de huidige tijdlijnen door particuliere gebruikers steeds meer verzadigt raken, is adverteren een goede oplossing om vooralsnog jouw gewenste niche te bereiken. Niet alleen bereik je gericht jouw doelgroep, ook levert het meer naamsbekendheid, sales en engagement op.

Van statisch naar dynamisch met een online magazine

Een digitaal magazine is een opkomende trend binnen de wereld van digitale marketing. En niet zomaar, want het levert meer waardevolle inzichten en statistieken op dan een fysiek exemplaar. Denk aan de sessieduur per pagina, het aantal kliks op hyperlinks en het aantal keer dat een video wordt bekeken. Daarnaast is een online magazine dynamisch, waardoor je meer belevenis aan de man brengt. Denk hierbij aan video’s, animaties, gifjes, hyperlinks, tekst en afbeeldingen.

Aan de slag met data door middel van digitale marketing!

MN Vastgoedcommunicatie helpt je graag verder op het gebied van digitale marketing en inzichten vergaten. Dit met als doel om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen. Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken hoe we de impact van data binnen jouw vastgoedbedrijf kunnen toepassen.